Jaunieši uz Parīzi!

Beidzot bija pienācis sen gaidītais un nopelnītais ceļojums, ko mēs ieguvām uzvarot pašvaldību koordinatoru konkursā "Tīra Baltijas jūra sākas tavā vannas istabā".

31.oktobra rītā mēs devāmies ceļā uz Rīgas lidostu, lai no tās pārlidotu uz Frankfurti (Vācijā) un tad tālāk uz mūsu galamērķi- Parīzi, Francijā. Daži lidoja pirmo reizi, kādam uztraukums bija neliels tikai lidojuma sākumā, bet, bailes pārvarot, atlikušo lidojumu izbaudījām visi. Visa diena tika pavadīta lidostās vai pārlidojumos, tāpēc Parīzē nonācām tikai vakarā, kur mūs sagaidīja latvietis, kas mūs izveda pa naksnīgo Parīzi. Šoferītis mūs izvadāja pa ievērojamākajām vietām Parīzē un aizveda uz viesnīcu, kas atradās ārpus Parīzes. Tā noslēdzās mūsu ceļojuma pirmā diena.

No rīta cēlāmies agri, lai pabrokastotu un izrunātu dienas plānus. Tad devāmies ceļā. No sākuma iepazinām transporta ceļus un iespējas- kā ātrāk un ērtāk varam nokļūt līdz galamērķim. Un kā pirmo apskates punktu izvēlējāmies visapmeklētāko muzeju pasaulē – Luvru. Tā kā muzejs ir ļoti liels un aplūkojamo eksponātu ir daudz, tad mums bija jāizvēlas galvenās lietas, ko vēlamies apskatīt. Kā pirmo izvēlējāmies apskatīt pasaulslavenās gleznas, kur atrodas arī slavenākā Leonardo da Vinči glezna „Mona Liza”. Apskatot to un citas gleznas mēs devāmies cauri Grieķu un Rumāņu antīkajai pasaulei, kura mūs aizveda līdz antīkajai Ēģiptei. Pēc tam gājām izbaudīt saulaino dienu Luvras iekšpagalmā pie strūklakām un starp iespaidīgajām arhitektūras ēkām. Laiku lieki netērējot devāmies tālāk uz Parīzes Dievmātes Katedrāli, kas ir ievērojama agrīnās gotikas arhitektūras paraugs. Mums bija iespēja apbrīnot katedrāli arī no iekšpuses. Tālāk sekoja garais ceļš augšup uz Monmartre pakalnu, kas ir augstākais punkts Parīzē. Pakalna virsotnē atrodas Svētās Sirds bazilika, bet no kalna virsotnes paveras fantastiski skati uz pilsētu. Vakaram tuvojoties atgriezāmies tuvāk Parīzes centram un gājām izbaudīt tās ēdināšanas piedāvājumus, tad iepazināmies ar vakara ielas izklaidēm, kā ielu deju paraugdemonstrējumus un publikas iesaistīšanu tajos. Bija brīnišķīga vakara pastaiga pa Parīzes krāšņajām ieliņām un tad jau atpakaļceļš uz viesnīcu atpūsties.

Nākamās dienas rīts sākās ar brokastīm viesnīcā un došanās uz Parīzes centru, un šīs dienas galamērķiem. Kā pirmais šajā dienā bija Pompidū centrs, kas ir slavens modernās mākslas muzejs, un bija pretējs Luvrai. Tālāk devāmies uz Triumfa arku, kas ir viens no populārākajiem Parīzes, Francijas pieminekļiem. Uzkāpām arkas augšā, no kurienes var redzēt, kā apkārt arkai uz visām pusēm starveidā stiepjas divpadsmit avēnijas. Lai gan laiks bija vēsāks un vējaināks nekā iepriekšējā dienā, skaisto skatu uz pilsētu spējām izbaudīt. Pēc tam devāmies uz galveno Parīzes simbolu- Eifeļa torni, kuru varējām aplūkot un apbrīnot nesteidzīgi, jo viss ieplānotais jau bija apskatīts. Dažas aktivitātes zem Eifeļa torņa pirms došanās projām un tad jau atpakaļ uz centru- nopirkt kādu dāvanu uz mājām un vakara pasēdēšana kādā kafejnīcā, kur nogaršojām varžu kājiņas.

Tā pienāca pēdējās dienas agrais rīts, kad bija jādodas uz lidostu. Atvadījāmies no Parīzes un priecīgi devāmies mājās!